اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرقدس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس با اشاره به ظرفیت مراسم اربعین حسینی در زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی، از برگزاری مراسم عزاداری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرقدس خبر داد.

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرقدس

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار داشت: چندین سال است که پیاده روی عظیم و پرشور اربعین به صورت گسترده و جهانی در کشور عراق برگزار می‌شود که ظرفیتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نمونه‌ای از تمدن نوین اسلامی و تمدن جهانی اسلام است و به تبع این مراسم درصد زیادی از مردم در داخل کشور می‌مانند که از سال‌های گذشته مراسم جاماندگان اربعین برنامه ریزی شد که از شهر تهران آغاز شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس بیان داشت: تاکید این مراسم بر عنوان جاماندگان است و نباید مراسم اصلی فراموش شود و این مراسم چندسالی است که در راستای ارتقا معنویت و تعظیم شعائر در شهرقدس برگزار می‌شود.

مرادی گفت: امسال نیز با پیش بینی‌های صورت گرفته این مراسم از میدان امام حسین(ع) با تجمع مردم و هیئات مذهبی با قرائت زیارت اربعین و عزاداری آغاز می‌شود و پس از آن با پیاده‌روی مسیر مشخص شده به میدان مصلی و مصلی نماز جمعه شهرستان با برگزاری عزاداری، نماز جماعت ظهر اربعین و اطعام عزادارن ختم می‌شود.

وی ادامه داد: انشالله چند موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین برقرار و عزاداران حسینی خدمت رسانی و پخش نذورات خواهند داشت. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس تصریح کرد: از تمام مردم و هیئات ولایتمدار و دوستدار اهل بیت و سیدالشهدا(ع) شهرستان قدس دعوت می‌شود تا در مراسم جاماندگان اربعین شرکت کنند و امیدواریم هر ساله این مراسم برای جاماندگان پرشورتر برگزار شود.

انتهای پیام/ش/م/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول